Partners

De Week van de Circulaire Economie stelt met trots haar partners aan je voor.

De partners van de Week van de Circulaire Economie delen onze missie om de circulaire transitie te versnellen en bij te dragen aan Nederland Circulair 2050 en een toekomstbestendige economie. Zij hebben stuk voor stuk bewezen circulaire koplopers te zijn.

Onze partners maken het mogelijk dat we met de Week nog veel meer ondernemers en organisaties bereiken en hen kunnen inspireren en motiveren om aan de slag te gaan met een circulair businessmodel. Op deze pagina stellen onze partners zich aan je voor.

CIRCL Abnamro

ABNAMRO CIRCL

Circl Movement biedt kennis en inspiratie, verbindt experts met de zakenwereld om de transitie naar een circulaire economie te versnellen. Door kennis te delen, elkaar te helpen en uit te dagen kunnen we de volgende stap zetten naar een nieuwe impactvolle circulaire economie. Circl Movement staat voor kennis delen, impactvolle ontmoetingen initiëren en het aanzetten tot actie bij iedereen die snapt dat het anders moet én kan. Circl Movement is onderdeel van ABN AMRO en werkt samen met vele afdelingen binnen de bank om samen met hun klanten de noodzakelijke systeemverandering in gang te zetten.

Alliander

Alliander

Alliander bestaat uit een groep bedrijven die staan voor hoogwaardige kennis van energienetwerken, energietechniek en technische innovaties. Het doel van Alliander is de grondstoffen die we gebruiken terug laten komen in de kringloop zodat er niets verloren gaat. Daarom is er bij Alliander de aandacht voor de verwerking van afval en stelt het hoge eisen aan verwerkers. Ongeveer 90% van het afval wordt inmiddels hergebruikt.

Groeien naar 100% recycling vraagt veel van het inkoopbeleid. In 2025 wil Alliander dat minimaal 60% van zijn belangrijkste materialen circulair worden ingekocht. Daarom maakt Alliander afspraken met leveranciers over de ecologische en sociale gevolgen van grondstoffen, diensten en producten die het gebruikt.

 

PreZero

PreZero

Voor afvalinzamelings- en verwerkingsbedrijf PreZero is ‘zero waste’ het uitgangspunt. Door vermijdbaar afval te voorkomen, in te zetten op hergebruik en recycling en door de grondstoffen van de aarde te sparen, wil PreZero bijdragen aan de circulaire transitie.

Dat begint voor PreZero met de waarde van afval zien. Het bedrijf probeert zoveel mogelijk grondstoffen uit afval terug te winnen en deze in te zetten voor nieuwe producten. Dat doet PreZero onder meer met nieuwe innovatieve recyclingtechnieken. Per afvalstroom denkt PreZero na over de beste oplossing. Of het nu om kunststof of koffie gaat, om papier of hout, of zelfs om bouw- en sloopafval en verpakkingsmaterialen uit ziekenhuisafval.

Nationale Nederlanden logo

Nationale Nederlanden

Klimaatverandering is een zeer urgent en wereldwijd probleem – dit gaat niet alleen over het klimaat, maar in feite ook over mensen; de leefomgeving, voedselvoorziening, gezondheid etc. van ons allemaal. Nationale Nederlanden vindt het belangrijk om een actieve rol te spelen in de ontwikkelingen rondom de energietransitie, circulariteit en klimaatverandering. Het thema duurzaamheid en klimaat staat dan ook al jaren hoog op de agenda en is met concrete doelstellingen verankerd in de strategie van Nationale Nederlanden. De verzekeraar biedt klanten bijvoorbeeld ondersteuning bij het verduurzamen van hun huizen of bedrijf. Ook bieden ze oplossingen op het gebied van duurzame mobiliteit of duurzaam schadeherstel.