Klanten staan niet altijd open voor product-as-a-service, zo blijkt niet alleen uit verhalen van ondernemers maar ook uit onderzoek van ABN AMRO. Consumenten zijn bang dat product-as-a-service extra kosten én gedoe met zich meebrengt. Zij geven vooralsnog de voorkeur aan eigendom over gebruik. Bovendien wordt de optie ‘huur’ door veel klanten niet eens overwogen. Hoe zorg je ervoor dat je de klanten meekrijgt in de transitie naar product-as-a-service?
Ook Julie Munneke-Tromp, oprichter van Tiny Library, worstelt met deze uitdaging. Aan de hand van haar verhaal gaan we samen op zoek naar antwoorden op de vraag: hoe neem je de klant mee in de transitie van hebben naar huren? Met concrete tips en mogelijke oplossingen sluiten we de bijeenkomst af. En wie weet, zien we kansen voor een vervolg.
*Dit interactieve webinar is een initiatief van de werkgroep Circulaire Dienstmodellen van Community Sociaal Circulair in samenwerking met de Jonge Klimaatbeweging.
Met o.a. de volgende sprekers: Julie Munneke-Tromp (oprichter Tiny Library)